18/09/ Daguitstap himeji / Engyoji.

Ondanks het feit dat het gisteren behoorlijk laat is geworden, zijn we toch vroeg uit de veren voor onze daguitstap naar Himeji. Het is een klein uurtje met de shinkansen. Het wordt ons eerst samoerai-kasteel. Prachtig ... ik weet het ...ik val in herhaling, maar het is hier dan ook ongelofelijk mooi. Afbeelding_100.jpgAfbeelding_112.jpgAfbeelding_117.jpgAfbeelding_133.jpg Na het kasteel bezochten we koko-en ... een prachtige kasteeltuin in edo-stijl, met een zeer mooi theehuis. Afbeelding_136.jpgAfbeelding_139.jpgAfbeelding_141.jpg. Na een uurtje in de tuin rond gewandeld te hebben lopen we terug naar het station. Daar nemen we een bus richting Engyoi. Een tempelcomplex op mount shosha waar delen van de film Last Samourai werden gefilmd. Met een cable car raken we de berg op. De natuur rondom is zo mooi. Er was bijna niemand op de berg. We hadden de mooie houten tempels voor ons alleen ...een zeer unieke en bevreemdende ervaring. Afbeelding_177.jpgAfbeelding_157.jpgAfbeelding_167.jpg.

Posted by tanang 08:30 Comments (0)

17/09 - kyoto

Alweer vroeg opgestaan zodat we een volledige dag hebben om de stad verder te verkennen. Op het menu staan een hele lijst tempels, het oude keizerlijk paleis en de wijk Gion. Onze ogen gaan steeds wijder open. Alles is zo mooi, breekbaar, gestilleerd, de natuur rondom is overweldigend ... zo groen. Kyoto is een unieke stad. Gion deed ons enorm denken aan de sfeer die er heest in het patershol, maar met tempels. Super, die kleine kronkelende wegen, oude japanse huizen en de vele ambachten. 7Afbeelding_230.jpg. Supergrappig is dat mensen hier mutsen dragen, ondanks de hitte - vandaag 35 graden - raaaaaaaaaaaaaarrrr hihihi. Afbeelding_233.jpgAfbeelding_229.jpgAfbeelding_224.jpg. S avonds besluiten we iets te gaan eten in ponto-cho, een klein lang straatje vol oude japanse huizen, het merendeel nu restaurants. Hoe fantastisch we het er ook vinden, we keren onze kar, want alles is een beetje boven ons budget.Afbeelding_242.jpgAfbeelding_243.jpg We besluiten naar een andere buurt te wandelen en komen een sushi - restaurant met transportband tegen. JOEPIE ... lekker.

Posted by tanang 06:34 Comments (0)

16/09 - Daguitstap naar Nara.

Na een kleine drie kwartier sporen komen we aan in Nara. Eén van de oude hoofdsteden van Japan. We volgen de wegwijzers en lopen naar het Nara-koen park. Hier bevinden zich de meeste bezienswaardigheden. De tempels en paviljoenen zijn prachtig. Er lopen gigantisch veel herten rond. Die zijn onwaarschijnlijk grappig en achtervolgen je wanneer ze denken dat er iets lekkers te rapen valt. Voor ik het wist ritste er één een tempelhandleiding uit mijn hand en begon deze smakelijk op te eten. Ik heb ze nog proberen afpakken ..... maar hij gaf zich niet zonder slag of stoot gewonnen. Ik heb hem dan maar omgekocht met een hertenkoekje.1Afbeelding_047.jpgAfbeelding_080.jpg
s Middags hebben we ongelofelijk lekkere sobanoedelsoep gegeten. Een restaurant bezoek is hier helemaal niet zo duur als gedacht. Afbeelding_084.jpg. Daarna hebben we de bus genomen en de prachtige Todai-ji tempel bezocht. Afbeelding_051.jpg. S avonds in kyoto wat geshopt ... iedereen is hier gigantisch fashionable. Leuk om te zien.

Posted by tanang 05:51 Comments (0)

15/09 - richting kyoto

Vandaag begint onze reis echt. Uitgeslapen staan we om 11 uur op het perron in Central Tokyo Station. Iedereen schuift beleefd aan om op de shinkansen te stappen. Deze vertrekt op de seconde. In minder dan drie uur overbruggen we bijna 500 km. 3tokyo_6.jpg
Ook kyoto station is reuzegroot en het is er een drukte van jewelste. Maar alweer is alles goed aangeduid en vooraleer we het weten zitten we op een of andere stadsbus richting ons hotel – Hotel Unizo. Gelegen in de buurt van Ponto-cho. Check – inn verloopt vlot en binnen het kwartier staan we alweer op straat, klaar om de stad te verkennen. We springen op de bus richting kinkaku-ji die het gouden paviljoen herbergt. 3Afbeelding_185.jpg. Daarna wandelen we verder en het wordt steeds rustiger. We passeren het ene tempelcomplex na het andere. Alles is zo stil, groots en wijds, wat een contrast met de drukte van de binnenstad. We voelen ons al helemaal Zen. Afbeelding_025.jpgRond 20 uur nemen we dus bus terug naar het centrum. Het is al pikdonker. We omkleden ons en gaan op zoek naar een restaurant. Dinner sluiten we af door een van de vele trendy bars binnen te stappen. Japanese nightlife - great fun.

Posted by tanang 05:40 Comments (0)

Aankomst Narita airport / tokyo

Perfect op tijd aangekomen. De vlucht is voorbij gevlogen dankzij het inflight entertainment. Naar goede gewoonte hebben A en ik geen oog dicht gedaan op het vliegtuig. We hadden het veel te druk om zoveel mogelijk films te bekijken.

Op de luchthaven verloopt alles super vlot. Het is hier allemaal perfect geregeld. Alles staat hallucinant goed aangeduid. We ruilen onze voucher in voor een japanese railpass en boeken gelijk een ticket voor de Narita Express richting centraal station. Tevens reserveren we ook zitplaatsen op de shinkansen voor morgen want we reizen direct door naar Kyoto.

Eenmaal op het centraal station aangekomen dokteren we vlug uit welke metro te nemen naar ons hotel. Het is hier gigantisch druk en gigantisch groot, maar het is geen chaotische drukte a la Bangkok. Alles staat super goed aangeduid. Ik denk niet dat we hier veel taalproblemen zullen hebben of vlug verloren zullen lopen.

We overnachten in hotel Villa Fontaine ..... een aanrader .... zeer classy en helemaal niet zo duur .... wel ja ... naar Japanse normen.

s Avonds gaan we nog vlug iets in de omtrek eten en daarna kruipen we in ons bed .... we zijn al meer dan 40 uur wakker en de wereld duizelt.

Het zicht vanuit ons hotel

Posted by tanang 03:27 Comments (0)

(Entries 11 - 15 of 16) « Page 1 2 [3] 4 »